Education in Values: An Analysis of Expectations and Values among Teenagers

Authors

  • Llarela Alejandra Berrios-Valenzuela Author Universidad de los Andes, Chile
  • María Rosa Buxarrais-Estrada Author Universitat de Barcelona. España.

Keywords:

Education, adolescence, family, moral values, teaching profession

Abstract

The results of a study on the values and expectations of teenagers in the province of Barcelona (Spain) are presented in this article. The overall objective of the study was to know what teenagers, families and teachers think about the values and expectations of young people. Accordingly, the authors felt it was essential to consult the opinion of the essential trinomial in education (teenagers, families and teachers). The research was based on the empirical analytical model, specifically the ex post facto research method and the option involving descriptive studies by survey. A questionnaire (for families and adolescents) and an interview with a priori categories for teachers were used to gather the data. The results indicate that families and teens opt for traditional values. However, teachers feel it is essential to approach the teaching of values with families and young people alike to promote education for life.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Llarela Alejandra Berrios-Valenzuela, Universidad de los Andes, Chile

Doctora en Pedagogía por la Universitat de Barcelona. En el programa calidad educativa en un mundo plural. Departamentos de mètodos de investigación y diagnóstico en Educación (MIDE)

Doctora Menciòn  Europea. Universitat de Barcelona.

Diplomada en Estudios avanzados Universitat de Barcelona

Educadora de párvulos Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educación. Santiago de Chile.

Licenciada en Educación. Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educación. Santiago de Chile.

Actualmente me desempeño como profesora investigadora del ICF (Instituto de Ciencias de la Familia) Universidad de Los Andes. Santiago de Chile

 

María Rosa Buxarrais-Estrada, Universitat de Barcelona. España.

Catedrática

Facultad de Pedagogía, Departamento Teoría e Historia de la Educación de la Universitat de Barcelona.

Formación académica:

• Licenciada en Filosofía y Ciencias de la Educación. Sección: Ciencias de la Educación, Universidad de

Barcelona, 1984

• Licenciada en Psicología, Universidad de Barcelona, 1992

• Doctora en Filosofía y Ciencias de la Educación, Universidad de Barcelona, 1991

 

Cargos actuales:

• Miembro Observatorio de la Educación Digital de la Universitat de Barcelona

• Miembro Grupo de Innovación Docente Enseñanza y Aprendizaje Virtual

• Miembro Grupo de Investigación en Educación Moral (GREM) de la Universitat de Barcelona

• Delegada del Rector para Másters y Doctorado. Desde 17/02/2010, Universitat de Barcelona.

•  Miembro de la Junta de Facultad de Pedagogía de la UB, desde 2008 hasta la actualidad.

Published

2013-09-10

How to Cite

Berrios-Valenzuela, L. A., & Buxarrais-Estrada, M. R. (2013). Education in Values: An Analysis of Expectations and Values among Teenagers. Educación Y Educadores, 16(2). Retrieved from https://educacionyeducadores.unisabana.edu.co/index.php/eye/article/view/2754

Issue

Section

Educación escolar