A Study of Teaching and Learning Styles in College

Authors

  • María Julieta Laudadio Author Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Tecnológicas (CONICET) Universidad Nacional de Cuyo Pontificia Universidad Católica Argentina
  • Elizabeth Da Dalt Author Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Tecnológicas (CONICET) Universidad Nacional de Cuyo Pontificia Universidad Católica Argentina

Keywords:

University teaching, teaching methods, learning styles, teacher-student relationship, assessment of learning (Source, Unesco Thesaurus).

Abstract

The interaction between contextual characteristics, the way students learn and the way teachers teach opens up a range of issues and obliges teachers to be aware of the factors that influence what constitutes effective teaching. Identifying teaching styles requires adequate tools for evaluation that consider not only the didactic elements that shape the way teachers teach, but also the theoretical aspects.

This paper is an attempt to identify the teaching styles typically used by college professors in different disciplines. The Questionnaire on the Teaching Orientation of the University Professor (Feixas, 2006) was used to evaluate teaching styles in a sample of 188 teachers from private universities in the Argentine educational system.

No differences, from a descriptive point of view, were observed in the styles adopted by teachers in the disciplines that were analyzed. The authors found teachers in the various fields of knowledge who adopt both the teacher-centered style and the student-centered style.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

María Julieta Laudadio, Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Tecnológicas (CONICET) Universidad Nacional de Cuyo Pontificia Universidad Católica Argentina

Lic. en Ciencias de la Educación. Facultad de Humanidades y Ciencias de la Educación. Universidad Católica Argentina. Mendoza.

Doctora en Educación. Facultad de Filosofía y Letras. Universidad Nacional de Cuyo. Mendoza

Participación en proyectos de investigación vinculados a la Enseñanza Universitaria y Formación del Profesorado. Actividad docente en cátedras relacionadas con la Metodología de Investigación Educativa en la Universidad Católica Argentina. Actualmente Becaria Posdoctoral. Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Argentina.

 

Elizabeth Da Dalt, Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Tecnológicas (CONICET) Universidad Nacional de Cuyo Pontificia Universidad Católica Argentina

Lic. y Prof. en Ciencias de la Educación. Lic. y Prof. en Ciencias Psicopedagógicas. Doctora en Ciencias de la Educación. Facultad de Humanidades y Ciencias de la Educación. Universidad Católica Argentina. Master en Metodología y Tecnología de la formación en red, tutor online. Conjuntamente por la Università di Venecia (CIRED), Università di Verona; Italia, Università Ca’ Foscari di Venezia; Scuolla di Specializzazione per Insegnanti del Venetto (SSIS). Participa en proyectos de investigación vinculados a la Educación y la Psicología Educativa de jóvenes. Actualmente Investigadora del Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Técnicas. Argentina. Profesora Titular de “Taller de Trabajo final” en la Universidad Católica Argentina.

Published

2015-02-06

How to Cite

Laudadio, M. J., & Da Dalt, E. (2015). A Study of Teaching and Learning Styles in College. Educación Y Educadores, 17(3). Retrieved from https://educacionyeducadores.unisabana.edu.co/index.php/eye/article/view/3910

Issue

Section

University pedagogy