Estructurar Mentes para Formar Personas

Authors

  • Clara Inés Segura María Cristina Malaver y Magda Rodríguez Author Universidad de La Sabana

Abstract

The implications for education of the main cognitive development theories are pointed out, emphasizing their specific contributions to a curriculum based on the concept of education as a process of integral formation of the human person, and considering the challeges and demands of the current information society and of globalization.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Clara Inés Segura María Cristina Malaver y Magda Rodríguez, Universidad de La Sabana

Clara Inés Segura,Psicóloga, Universidad de los Andes, Bogotá (Colombia). Magister en Educación, Universidad de La Sabana, Bogotá (Colombia).
Directora de la Línea de Investigación de Maestría, Universidad de La Sabana.


María Cristina Malaver, Licenciada en Matemáticas, Universidad Pedagógica Nacional, Bogotá (Colombia). Maestría en Educación, Universidad de La
Sabana, Bogotá (Colombia).

Magda Rodríguez, Profesional en Lenguas Modernas, Universidad de los Andes, Bogotá (Colombia). Maestría en Educación, Universidad de La
Sabana, Bogotá (Colombia).

Published

2009-08-02

How to Cite

María Cristina Malaver y Magda Rodríguez, C. I. S. (2009). Estructurar Mentes para Formar Personas. Educación Y Educadores, 4, 71–107. Retrieved from https://educacionyeducadores.unisabana.edu.co/index.php/eye/article/view/497

Issue

Section

Articles