Las Políticas Educativas: Condición para el Desarrollo Social

Authors

  • Teresa Flóres Peña Author Universidad de La Sabana

Abstract

The text presents the role of public policies, and specifically educational policies, as a factor which helps compromise the intereses of two essential notions: education and social development. Along with these policies, it highlights the role of the social agent as a viable factor for the effective implementation of the policies.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Teresa Flóres Peña, Universidad de La Sabana

Licenciada en Preescolar, Universidad San Buenaventura, Bogotá (Colombia). Licenciada en Administración y Supervisión Educativa, Universidad de La Sabana, Bogotá (Colombia). Especialista en Prospectiva y Estrategia Organizacional, Universidad de La Sabana. Investigadora auxiliar en la Línea de Educación y Desarrollo en la Maestría en Educación de la Universidad de La Sabana.

Published

2009-08-02

How to Cite

Flóres Peña, T. (2009). Las Políticas Educativas: Condición para el Desarrollo Social. Educación Y Educadores, 4, 149–177. Retrieved from https://educacionyeducadores.unisabana.edu.co/index.php/eye/article/view/501

Issue

Section

Articles