Investigación-Acción y Desarrollo Profesional

Authors

  • Ciro Parra Author Universidad de La Sabana

Keywords:

action research, professional development, pragmatic knowledge, John Elliott, teacher development.

Abstract

The article presents a brief hístorical account of action research, emphasizing its pragmatic purpose. The knowledge generated by this method stems from the educational practice and goes back to it. Therefore, this is an appropriate strategy to improve the educational action and thus achieve the professional perfecting of those that accomplish it.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Ciro Parra, Universidad de La Sabana

Doctor en Pedagogía por la Universidad de Navarra (España). Realizó sus estudios en Metodología de las Ciencias Sociales en la Universidad Católica del Sacro Coure (Milán-Italia). Profesor Asociado del Departamento de Pedagogía, Universidad de La Sabana, Bogotá (Colombia).

Published

2009-08-02

How to Cite

Parra, C. (2009). Investigación-Acción y Desarrollo Profesional. Educación Y Educadores, 5, 113–125. Retrieved from https://educacionyeducadores.unisabana.edu.co/index.php/eye/article/view/515

Issue

Section

Articles