Fundamental Learning Rights in Mathematics: Critical Review and Adjustment Proposal

Authors

  • Pedro Gómez Author Universidad de los Andes
  • Paola Castro Author Universidad de los Andes
  • Alexandra Bulla Author Universidad de los Andes
  • María Fernanda Mora Author Universidad de los Andes
  • Andrés Pinzón Author Universidad de los Andes

Keywords:

Colombian Education System, Colombian Education Policies, Teaching Math, Teaching Curriculum, Education Quality

Abstract

Based on a curricular framework, this article presents a critical review of the document “Derechos básicos de aprendizaje en el área de matemáticas” published by the Ministry of Education of Colombia.
Following this analysis, we make a proposal to adjust it in a new document that meets the need to educate citizens in mathematical competence.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Pedro Gómez, Universidad de los Andes

Director "una empresa docente"

Paola Castro, Universidad de los Andes

Responsable MAD 3 y Funes - "una empresa docente"

Alexandra Bulla, Universidad de los Andes

Asistente administrativa - "una empresa docente"

María Fernanda Mora, Universidad de los Andes

Responsable cursos de educación continuada - "una empresa docente"

Andrés Pinzón, Universidad de los Andes

Responsable general - "una empresa docente"

Published

2016-11-30

How to Cite

Gómez, P., Castro, P., Bulla, A., Mora, M. F., & Pinzón, A. (2016). Fundamental Learning Rights in Mathematics: Critical Review and Adjustment Proposal. Educación Y Educadores, 19(3), 315–338. Retrieved from https://educacionyeducadores.unisabana.edu.co/index.php/eye/article/view/5859

Issue

Section

Educación escolar