La familia: ámbito de humanización del trabajo

Authors

  • Alfredo Rodríguez Sedano Author Departamento de Educación de la Universidad de Navarra
  • Francisco Altarejos Masota Author Departamento de Educación de la Universidad de Navarra
  • Aurora Bernal Martínez de Scria Author Departamento de Educación de la Universidad de Navarra

Keywords:

Social education, family education, sociability, personal identity, theory of education.

Abstract

The family, being the basic cell of society, is the scenario where all possible social relations take place. Because of its intrinsically assistential character, it makes it possible for those who practice a profession -whether directly as in professions where assistential matters are the primary concern or indirectly in those where assistential matters are secondary- to cultivate in the family womb the attitudes that cause work to be something constitutively human.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Alfredo Rodríguez Sedano, Departamento de Educación de la Universidad de Navarra

Doctor en Filosofía y en Ciencias Económicas y Empresariales. Profesor contratado Doctor en Sociología en el Departamento de Educación de la Universidad de Navarra, España

Francisco Altarejos Masota, Departamento de Educación de la Universidad de Navarra

Catedrático de Filosofía de la Educación. Profesor Ordinario en el Departamento de Educación de la Universidad de Navarra, España.



Aurora Bernal Martínez de Scria, Departamento de Educación de la Universidad de Navarra

Doctora en Pedagogía y Teología. Profesora Contratada Doctora en el Departamento de Educación de la Universidad de Navarra, España.

How to Cite

Rodríguez Sedano, A., Altarejos Masota, F., & Bernal Martínez de Scria, A. (2009). La familia: ámbito de humanización del trabajo. Educación Y Educadores, 9(1), 73–85. Retrieved from https://educacionyeducadores.unisabana.edu.co/index.php/eye/article/view/648

Issue

Section

Educational theory