¿Existe alguna legalidad o autonomía propia de la pedagogía?

Authors

  • Dietrich von Hildebrand Author

Keywords:

Philosophy of education, theory of education, pedagogy, discipline, Von Hildebrand.

Abstract

Nowadays, a lot is heard about the autonomy or legality which is typical of culture and of cultural affairs. The laws which are typical of politics and of the economy have become a topic, even though the concept of legality is far from being clear. This is our first task regarding how to deal with this matter: "Does a legality which is typical for Pedagogy exist?" The question intends to clearly recognize in what sense it is appropriate to talk in a general sense of typical legality, i. e. to clarify what is understood as such in an intelligent, practical way. Next, we will show the fallacy and ambiguity of this concept in the way it is used and, above all, up to what extent two things which are completely different are unitarily understood as typical legality.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Dietrich von Hildebrand

Dietrich von Hildebrand, Nacido en Florencia el 12 de octubre de 1889. Doctor en Filosofía en 1912. Enseña en la Universidad de Munich desde 1918 a 1933. En 1914 se convierte al Catolicismo. Fundador de la revista anti-nazi Der Christliche Staendestaat (diciembre de 1933). Enseña en la Universidad de Fordham, en Nueva Cork, desde 1941 hasta 1960. Muere el 26 de enero de 1977.

Traducido por: José María Barrio Maestre

Doctor en Filosofía por la Universidad Complutense de Madrid (España), con premio extraordinario. Profesor Titular de Antropología Pedagógica en la Universidad Complutense. Profesor visitante en la Universidad de La Sabana. jmbarrio@edu.ucm.es

How to Cite

Hildebrand, D. von. (2009). ¿Existe alguna legalidad o autonomía propia de la pedagogía?. Educación Y Educadores, 9(1), 87–101. Retrieved from https://educacionyeducadores.unisabana.edu.co/index.php/eye/article/view/649

Issue

Section

Educational theory