El aprendizaje en la escuela: el lugar de la lectura y la escritura

Authors

  • Rita Flórez Romero Author Departamento de la Comunicación Humana y sus Desórdenes, de la Facultad de Medicina de la Universidad Nacional de Colombia
  • Nicolás Arias Velandia Author Universidad Nacional de Colombia
  • Rosa Julia Guzmán Author Facultad de Educación de la Universidad de La Sabana

Keywords:

Literacy, didactics of the language, school learning, educative innovation.

Abstract

This paper raises the complexity of the reading and writing tasks as learning processes which take place throughout the whole life cycle and involve a series of equally complex sub processes which must be coordinated to achieve success in the reading or writing tasks. It is stated that the work proposed in the classroom must take these aspects into account in order to design strategies and activities leading to taking the students’ previous knowledge into account, in order to get support from it and to promote progress in the reading and writing processes.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Rita Flórez Romero, Departamento de la Comunicación Humana y sus Desórdenes, de la Facultad de Medicina de la Universidad Nacional de Colombia

Magíster en lingüística con énfasis en sociolingüística. Universidad Nacional de Colombia. Profesora asociada, adscrita al Departamento de la Comunicación Humana y sus Desórdenes, de la Facultad de Medicina de la Universidad Nacional de Colombia.

 

Nicolás Arias Velandia, Universidad Nacional de Colombia

Psicólogo, Universidad Nacional de Colombia. Miembro del grupo de investigación Cognición y Lenguaje en la Infancia, de la Universidad Nacional de Colombia.

Rosa Julia Guzmán, Facultad de Educación de la Universidad de La Sabana

Doctora en Educación, Universidad de Nova, Profesora asociada de la Facultad de Educación de la Universidad de La Sabana, Coordinadora del grupo de investigación en Infancia.

How to Cite

Flórez Romero, R., Arias Velandia, N., & Guzmán, R. J. (2009). El aprendizaje en la escuela: el lugar de la lectura y la escritura. Educación Y Educadores, 9(1), 117–133. Retrieved from https://educacionyeducadores.unisabana.edu.co/index.php/eye/article/view/651

Issue

Section

Pedagogical research