Improving evaluation schemes through cooperation processes

Authors

  • César Alberto Collazos Author Departamento de Sistemas FIET de la Universidad del Cauca (Colombia)
  • Jair Mendoza Author Departamento de Sistemas FIET de la Universidad del Cauca (Colombia)
  • Sergio F. Ochoa Author Departamento de Ciencias de la Computación, Universidad de Chile

Keywords:

Educational evaluation, collaborative learning, higher education, evaluation of learning, evaluation models.

Abstract

Evaluation is a concept which requires a specification of the elements and purposes to be taken into account. Many problems such as ambiguity in interpretations, anxiety, lack of uniformity in evaluation mechanisms, among others, have been observed in the methods of traditional evaluation. Our proposal suggests an evaluation model which, based upon collaborative activities, tries to solve the some of the above mentioned problems.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

César Alberto Collazos, Departamento de Sistemas FIET de la Universidad del Cauca (Colombia)

Ingeniero de Sistemas y Computación. Doctor en Ciencias de la Computación, Universidad de Chile. Docente investigador del Departamento de Sistemas FIET de la Universidad del Cauca (Colombia).

 

Jair Mendoza, Departamento de Sistemas FIET de la Universidad del Cauca (Colombia)

Ingeniero Electrónico. Maestría en Telemática, Universidad del Cauca (Colombia). Docente del Departamento de Sistemas FIET.

 

Sergio F. Ochoa, Departamento de Ciencias de la Computación, Universidad de Chile

Doctor en Ciencias de la Computación, Pontificia Universidad Católica de Chile. Profesor Departamento de Ciencias de la Computación, Universidad de Chile, Santiago-Chile.

How to Cite

Collazos, C. A., Mendoza, J., & Ochoa, S. F. (2009). Improving evaluation schemes through cooperation processes. Educación Y Educadores, 10(1), 79–88. Retrieved from https://educacionyeducadores.unisabana.edu.co/index.php/eye/article/view/678

Issue

Section

University pedagogy