The Value of State Exams in Predicting College Academic Performance

Authors

  • Catherine Pereira Author Universidad de La Sabana, Escuela Internacional de Ciencias Económicas y Administrativas
  • Giovanni Hernández Author Universidad de La Sabana, Escuela Internacional de Ciencias Económicas y Administrativas
  • Ignacio Gómez Author Universidad de La Sabana, Escuela Internacional de Ciencias Económicas y Administrativas

Keywords:

Quality of education, academic performance, higher education, assessment of education, Colombia

Abstract

The article offers a measurement and correlational analysis of the results of the State College Entrance Exam and the Higher Education Quality Exam. It is a pilot study that employs a database with 2,888 students who were majoring in business administration between 2000 and 2005. Using multivariate models, the study found weak predictive correlations between the two mandatory exams associated with higher education in Colombia. It also found a weak linear relationship between all the evaluated components of knowledge and the general grade point average in college.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Catherine Pereira, Universidad de La Sabana, Escuela Internacional de Ciencias Económicas y Administrativas

Ph. D. en Finanzas Internacionales. Profesora Asistente, Universidad de La Sabana, Escuela Internacional de Ciencias Económicas y Administrativas, Chía, Colombia.

Giovanni Hernández, Universidad de La Sabana, Escuela Internacional de Ciencias Económicas y Administrativas

M. A. en Economía. Profesor Asistente, Universidad de La Sabana, Escuela Internacional de Ciencias Económicas y Administrativas

Ignacio Gómez, Universidad de La Sabana, Escuela Internacional de Ciencias Económicas y Administrativas

M. A. en Economía. Profesor Asociado, Universidad de La Sabana, Escuela Internacional de Ciencias Económicas y Administrativas

Published

2011-05-28

How to Cite

Pereira, C., Hernández, G., & Gómez, I. (2011). The Value of State Exams in Predicting College Academic Performance. Educación Y Educadores, 14(1). Retrieved from https://educacionyeducadores.unisabana.edu.co/index.php/eye/article/view/1829

Issue

Section

Articles