Analysis of the Reliability and Validity of the Course Experience Questionnaire (CEQ)

Authors

  • Carlos González Author Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Lorena López Author Universidad de Santiago
  • Helena Montenegro Author Universidad de Valparaíso

Keywords:

College teaching, learning context, higher education, teacher evaluation, college student. (Source, Unesco Thesaurus).

Abstract

The objective of this study is to analyze the validity of the Course Experience Questionnaire (CEQ) used to know how students perceive the quality of learning in higher education. The CEQ was translated into Spanish and applied to 325 engineering students at a public university in a metropolitan area of Chile. Descriptive statistics were compiled and the analysis of both reliability and validity showed mostly adequate results. The CEQ can be applied to measure the quality of teaching at Latin American univer- sities and the suggestion is that it be used for research purposes. New studies should continue to validate this tool and to include other variables regarded as crucial in “student learning research” to investigate the learning experience of college students.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Carlos González, Pontificia Universidad Católica de Chile

Carlos González es profesor asistente de la Facultad de Educación de la Pontificia Universidad Católica de Chile. Es Sociólogo por la misma universidad y Master y PhD en Educación de la Universidad de Sydney. Además, realizó un post-doctorado en el Instituto de Educación de la Universidad de Londres.

Lorena López, Universidad de Santiago

Lorena López es es ingeniera civil industrial de la Universidad de Santiago de Chile y candidata a Doctora en Ciencias de la Educación de la Pontificia Universidad Católica de Chile. Se desempeña en el Centro de Investigación en Creatividad y Educación Superior de la Universidad de Santiago de Chile.

Helena Montenegro, Universidad de Valparaíso

Helena Montenegro es Psicóloga de la Universidad de Valparaíso y candidata a Doctora en Ciencias de la Educación de la Pontificia Universidad Católica de Chile. Es profesora auxiliar de la Facultad de Ciencias Económicas y Administrativas de la  Universidad de Valparaíso.

Published

2012-05-03

How to Cite

González, C., López, L., & Montenegro, H. (2012). Analysis of the Reliability and Validity of the Course Experience Questionnaire (CEQ). Educación Y Educadores, 15(1), 63–78. Retrieved from https://educacionyeducadores.unisabana.edu.co/index.php/eye/article/view/1903

Issue

Section

University pedagogy