Cognitive Style and Academic Achievement

Authors

  • Omar López-Vargas Author Universidad Pedagógica Nacional, Facultad de Educación
  • Christian Hederich-Martínez Author Universidad Pedagógica Nacional, Departamento de Psicopedagogía
  • Ángela Camargo-Uribe Author Universidad Pedagógica Nacional, Departamento de Lenguas

Keywords:

Learning, cognitive process, educational strategies, quality of teaching, teaching-learning

Abstract

The aim of this article is to explore the relationships that exist between cognitive style, self-regulated learning and academic achievement at different levels in the learning process. The review of specialized literature suggests there is a close relationship between academic performance in general and a student’s cognitive style and ability to regulate learning.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Omar López-Vargas, Universidad Pedagógica Nacional, Facultad de Educación

Doctor en Educación. Docente, Universidad Pedagógica Nacional, Facultad de Educación, Bogotá, Colombia.

Christian Hederich-Martínez, Universidad Pedagógica Nacional, Departamento de Psicopedagogía

Doctor en Psicología. Profesor titular, Universidad Pedagógica Nacional, Departamento de Psicopedagogía

Ángela Camargo-Uribe, Universidad Pedagógica Nacional, Departamento de Lenguas

Doctora en Educación. Profesora, Universidad Pedagógica Nacional, Departamento de Lenguas.

Published

2011-05-28

How to Cite

López-Vargas, O., Hederich-Martínez, C., & Camargo-Uribe, Ángela. (2011). Cognitive Style and Academic Achievement. Educación Y Educadores, 14(1). Retrieved from https://educacionyeducadores.unisabana.edu.co/index.php/eye/article/view/1830

Issue

Section

Articles